Even voorstellen :  Remco Verheij oprichter stiching Kat zonder Zorgen

Niets gaat mij te ver als het om het welzijn van katjes in nood gaat, op deze foto zie je mij samen met Angel ,ons gehandicapte en helaas in september 2018 overleden lieve meisje.

Angel heeft bij ons een Leven gekregen , we hebben ook een video van haar gemaakt, waarin ze laat zien dat ook gehandicapte dieren een prachtig leven kunnen leiden.

Het mocht helaas maar kort zijn, toch heeft ze alles eruit gehaald en ontzettend genoten zoals het leven van een katje ook hoort te zijn.

In april 2016 heb ik, samen met Maks ( secretaris) en Yvonne ( penningmeester)  stichting Kat zonder Zorgen opgericht met als doelstelling (veelal) verwaarloosde en mishandelde katjes in onze huiselijke opvang op te nemen en of op te vangen.

Dit doe ik al 11 jaar belangeloos maar door een stichting op te richten hopen we nog meer voor de zieke en verwaarloosde katjes in nood te kunnen doen.

Momenteel dragen we zorg voor 20 zorgkatjes ( daarnaast hebben we soms een hondje die onder onze hoede valt want in onze akte is opgenomen dat we incidenteel ook andere dieren opnemen) .

We zijn een stichting die zich met met name op een vergeten doelgroep richt :  de afgedankte "ras" katjes die we steeds weer in zwaar verwaarloosde staat aantreffen en in bijna alle gevallen ernstig ziek opnemen.

Deze katjes vallen vaak tussen de wal en het schip.

Want er is veel dierenleed buiten, zoals katjes die zwerven en aan hun lot overlaten worden maar zeker ook veel leed binnenshuis .... waarbij mensen soms denken dat het voldoende is hun katje eten en drinken te geven en zelfs dat ontbreekt soms.

Wij vinden iedere kat mooi en bijzonder htk of 'ras' het maakt ons niets uit .

Alle kittens maar ook met name mix van verschillende rassen worden aangeschaft als schattig kitten of om te fokken en als ze ziek worden of hun "taak" zit er op dan worden ze veelal afgedankt als oud vuil.

Of de medische kosten worden te hoog en het katje mag gaan....

Het misverstand dat deze mix van verschillende rassen een goed leven zouden hebben moeten we helaas de wereld uit helpen... We komen te vaak en te veel dit soort katjes tegen die jarenlang verwaarloosd zijn.. geen aandacht aan hen is besteed en ze vol met klitten , onder de urine en ontlasting en vaak wonden zitten en zelfs nog niet geholpen of geent zijn.

Wij ontfermen ons over hen!

Deze veelal zieke katjes hebben recht op een goed resterend Leven..

Tijdens de zomer van 2016 hebben we 5 'ras'katjes moeten laten inslapen omdat ze zo ziek waren dat we hen ernstig lijden moesten besparen ...

Natuurlijk wisten we dit toen we hen in ons huis en hart hebben opgenomen... juist zij !

Het was een intens verdrietige periode.. met veel verdriet en tranen...

Want onze opgenomen katjes kampen vaak met erfelijke ziekten zoals : HCM ( hartfalen) , nierfalen, pkd ( poly kidney disease) , oogaandoeningen , algemene zwakke gezondheid veroorzaakt door het door fokken...

En waren we maar niet nodig, liet iedereen zijn of haar kittens ras of niet maar vroegtijdig steriliseren of castreren. Er zijn helaas veel te veel katjes in de hele wereld die nog een gouden mandje zoeken...en op straat rondzwerven.

Als een katje ziek is dan blijven ze bij ons wonen, als we een katje kunnen verzorgen en de medische behandelingen kunnen geven waardoor ze herplaatsbaar zijn dan zoeken we een gouden mandje voor hen.

Onze bewoners hebben in ons huis voldoende ruimte en zij voelen zich hier allemaal thuis. Als we een katje opnemen die graag naar buiten gaat dan zullen we hem of haar dat niet ontnemen. We kijken waar zij gelukkig zullen zijn!.

We hebben een quarantaine kamer beschikbaar waar de katjes in eerste instantie worden opgevangen.

Als ze eenmaal bij ons  in de opvang zijn dan voelen wij ons ook voor 100 procent verantwoordelijk voor het welzijn van de katjes.Dit is vaak zwaar maar ook heel dankbaar , we vinden het fijn om te zien dat de katjes opleven , genieten van de liefde en aandacht en dat is waar we het voor doen!

We hopen natuurlijk dat de katjes opknappen toch zeggen we altijd : ze krijgen hier of elders een gelukkig Leven : voor hoe kort of lang dit ook mag zijn....

We mogen in de korte tijd dat onze stichting bestaat al rekenen op een aantal lieve dierenvrienden die onze katjes en stichting een zeer warm hart toedragen.

Vaak zijn deze mensen bij ons thuis geweest of hebben zich daadwerkelijk verdiept in onze stichting en voelen en zien dat ons leven in het teken van de katjes staat.

Helaas moeten we nog steeds veel prive geld bijleggen om alle zieke zorgkatjes de zorg te kunnen bieden die ze nodig hebben. We schrijven dit in juli 2019 , waardoor we nu geen nieuwe dieren kunnen opnemen. De finacieele last wordt te zwaar, naast de zorg voor onze bewoners die veel tijd vergt hebben we nog niet voldoende steun van donateurs of sponsors.

We hopen middels de ANBI status dat bedrijven en particulieren ons gaan steunen , want door een flink belastingvoordeel is het heel voordelig schenken !

De ANBI status staat voor : algemeen nut beogende instelling en is toegekend aan de stichting door de belastingdienst.